Regulamin sklepu

Regulamin sklepu internetowego – https://puzzies.pl/

1. Definicje zawarte w Regulaminie

Następujące terminy (w kolejności alfabetycznej) pisane w Regulaminie z wielkiej litery mają znaczenie zgodnie z poniższymi definicjami:

Dzień Roboczy lub Dni Robocze – dzień (dni) tygodnia kalendarzowego od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo uznanych za wolne od pracy.

Formularz Zamówienia – formularz elektroniczny dostępny w ramach Serwisu Internetowego, umożliwiający Klientowi złożenie Zamówienia.

Klient – Użytkownik, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży.

Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 roku, poz. 1740 z późniejszymi zmianami).

Konsument – Użytkownik będący osobą fizyczną, która dokonuje ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 221 Kodeksu cywilnego).

Newsletter – elektroniczny biuletyn opracowywany przez Sprzedawcę cyklicznie oraz obejmujący informacje, treści, materiały zdjęciowe lub filmowe dotyczące Produktów, w tym prezentowanych w Sklepie, sposobu funkcjonowania Sklepu lub Serwisu Internetowego, jak również informacji handlowych dotyczących Sprzedawcy, przesyłany przez Sprzedawcę Użytkownikom, którzy dokonali zapisu na Usługę Newsletter.

Polityka Prywatności – dokument zatytułowany „Polityka Prywatności i Plików Cookies Sklepu Internetowego https://puzzies.pl/ ” obejmujący klauzulę informacyjną Sprzedawcy dotyczącą przetwarzania danych osobowych Użytkowników przez Sprzedawcę, o której mowa w art. 13 i 14 RODO, udostępniony przez Sprzedawcę w Serwisie Internetowym pod następującym adresem: https://puzzies.pl/polityka-prywatnosci/.

Produkt lub Produkty – dostępna (-e) w Sklepie rzecz (-y) ruchoma (-e), będąca (-e) przedmiotem Umowy Sprzedaży.

Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – Klient będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), składający Zamówienie lub zawierający Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy Sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

Regulamin – niniejszy dokument zatytułowany „Regulamin Sklepu Internetowego https://puzzies.pl/”, udostępniony przez Sprzedawcę w Serwisie Internetowym pod następującym https://puzzies.pl/regulamin-sklepu/

RODO – Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych).

Serwis Internetowy – strona internetowa, w ramach której prowadzony jest Sklep przez Sprzedawcę, działająca pod następującym adresem https://puzzies.pl/”,

Sklep – sklep internetowy, w ramach którego przedstawione są Produkty, prowadzony przez Sprzedawcę w ramach Serwisu Internetowego.

Sprzedawca – TD Project Media Kft. wykonująca działalność gospodarczą pod firmą: Puzzies – TD Project Media Kft. adres do doręczeń: ul. Zaláta utca 5, 1182 Budapest (Węgry), NIP 32058301-2-43, REGON 01-09-404790, adres poczty elektronicznej (e-mail): info@puzzies.pl, prowadząca Sklep oraz administrująca Serwisem Internetowym.

Umowa Sprzedaży lub Umowy Sprzedaży – umowa (-y) sprzedaży Produktu lub Produktów, zawarta (-e) między Klientem a Sprzedawcą w ramach Sklepu za pośrednictwem Serwisu Internetowego.

Usługa Elektroniczna lub Usługi Elektroniczne – usługa (-i) świadczona (-e) drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Serwisu Internetowego, w rozumieniu przepisów Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a mianowicie: Usługa informacyjna, Usługa wyszukiwania, Usługa Mojej listy życzeń, Usługa transakcyjna, Usługa Konta, Usługa opinii, a także Usługa Newsletter, opisane szczegółowo w § 14 Regulaminu.

Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych – ustawa z dnia 04 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 roku, poz. 1231 z późniejszymi zmianami).

Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 roku, poz. 827 z późniejszymi zmianami).

Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 roku, poz. 1204 z późniejszymi zmianami).

Użytkownik lub Użytkownicy – osoba (-y) fizyczna (-e), osoba (-y) prawna (-e) albo jednostka (-i) organizacyjna (-e) nieposiadająca (-e) osobowości prawnej, której (-ym) ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca (-e) z Usługi Elektronicznej.

Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży, składane z wykorzystaniem Formularza Zamówienia.

2. Ogólne zasady korzystania ze Sklepu oraz Serwisu Internetowego

  1. Sklep oraz Serwis Internetowy działa na zasadach określonych postanowieniami Regulaminu.
  2. Regulamin określa warunki zawierania i wykonywania Umów Sprzedaży, w tym warunki dokonywania zapłaty przez Klienta ceny sprzedaży Produktów, warunki dostarczania Klientowi zamówionych Produktów, warunki zawierania i wykonywania umów o świadczenie Usług Elektronicznych, tryb postępowania reklamacyjnego, w tym z tytułu rękojmi za wady Produktów, jak również zasady odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Konsumenta i Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta.
  3. Każdy Użytkownik z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych lub zawarcia Umowy Sprzedaży zobowiązany jest do zapoznania się z postanowieniami Regulaminu oraz do ich przestrzegania, jak również zapoznania się z Polityką Prywatności, które to dokumenty są udostępnione przez Sprzedawcę w ramach Serwisu Internetowego. Sprzedawca umożliwia nieodpłatny dostęp do treści powyższych dokumentów, w tym w formie umożliwiającej ich pobranie, zapisanie na dowolnym nośniku, utrwalenie i wydrukowanie.
  4. Podstawowymi warunkami technicznymi niezbędnymi do korzystania przez Użytkownika z Usług Elektronicznych jest posiadanie:
    1. komputera lub innego urządzenia (laptop, tablet, smartphone itp.) z dostępem do Internetu;
    2. dostępu do poczty elektronicznej;
    3. przeglądarki internetowej; a także
    4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
    5. Ponadto przy korzystaniu z Usług Elektronicznych, z uwagi na zagrożenia wynikające z korzystania z Internetu oraz łączenia się urządzeń z siecią Internet, Sprzedawca zaleca, aby Użytkownik posiadał zainstalowane na urządzeniu zaktualizowane oprogramowanie antywirusowe.
  5. Użytkownik jest zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu oraz Serwisu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich. W szczególności Użytkownika obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, np. treści mających charakter oszczerczy, obraźliwy, obelżywy, nieprzyzwoity, obsceniczny lub będące groźbą, propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich, w tym jakiekolwiek prawa własności intelektualnej lub zobowiązania do zachowania tajemnicy.
  6. Użytkownik jest uprawniony i zobowiązany do korzystania ze Sklepu i Serwisu Internetowego zgodnie z jego przeznaczeniem. Użytkownik zobowiązuje się do niepodejmowania jakichkolwiek działań, które mogłyby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu lub Serwisu Internetowego, w szczególności do jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu lub Serwisu Internetowego, w tym w Konta innych Użytkowników, czy też w jego elementy techniczne, do podawania nieprawdziwych danych, czy też korzystania z cudzych instrumentów płatniczych lub środków finansowych w celu dokonywania zakupów Produktów.
  7. Sprzedawca ma prawo do zamieszczania w Serwisie Internetowym treści o charakterze marketingowym, reklamowym lub promocyjnych innych podmiotów.
  8. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość okresowych oraz cyklicznych przerw w działaniu Serwisu Internetowego oraz Sklepu w celu dokonania niezbędnych czynności technicznych związanych z funkcjonowaniem Serwisu Internetowego oraz Sklepu, wprowadzenia niezbędnych zmian, w tym udoskonaleń, funkcjonalności Serwisu Internetowego oraz Sklepu, czy też dokonania napraw ewentualnych utrudnień w funkcjonowaniu Serwisu Internetowego oraz Sklepu w razie ich pojawienia się (tzw. „okna serwisowe”). O takich przerwach w działaniu Sprzedawca będzie z odpowiednim wyprzedzeniem informował Użytkowników na stronach Serwisu Internetowego.

3. Kontakt ze Sprzedawcą

Kontakt ze Sprzedawcą można uzyskać:

  1. korzystając z adresu poczty elektronicznej: info@puzzies.pl, Dni Robocze w godzinach 09.00 – 15.00

4. Informacje dotyczące Produktów

  1. Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną Produktów za pośrednictwem Serwisu Internetowego oraz sieci Internet, na terenie Polski oraz w innych krajach Unii Europejskiej.
  2. Produkty prezentowane w Sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  3. Zdjęcia lub inne formy wizualizacji Produktów zamieszczone na stronach Serwisu Internetowego są zdjęciami wykonanymi samodzielnie przez Sprzedawcę samodzielnie lub przez profesjonalnych fotografów działających na zlecenie Sprzedawcy, jak również mogą idealnie nie oddawać realnego wyglądu Produktów, w szczególności w zakresie kolorystyki prezentowanych Produktów, a także ich wielkości. Mają one zatem jedynie charakter informacyjny, co Klient przyjmuje do wiadomości i akceptuje wraz z akceptacją postanowień Regulaminu. Za drobne rozbieżności pomiędzy zdjęciami zamieszczonymi na stronach Serwisu Internetowego, jak również za ewentualne różnice w wyglądzie Produktu wynikające z indywidualnych ustawień monitora / ekranu / wyświetlacza urządzenia, z którego korzysta Klient a wyglądem rzeczywistym Produktu, Sprzedawca nie odpowiada.
  4. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, a jedynie zaproszenie do składania ofert o treści wskazanej w informacji o Produkcie. Klient, dokonując wyboru Produktu oraz potwierdzenie woli dokonania jego zakupu przez złożenie Zamówienia, składa Sprzedawcy ofertę kupna określonego Produktu / określonych Produktów na warunkach podanych w jego / ich opisie oraz na zasadach określonych w Regulaminie.
  5. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek od towarów i usług (VAT).
  6. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu nie zawiera kosztów dostawy. Informacja na temat całkowitej wartości brutto (z podatkiem od towarów i usług) Zamówienia obejmująca również koszty przesyłki, wyświetlana jest po dokonaniu przez Klienta wyboru formy dostawy Zamówienia w toku jego składania zgodnie z § 5 Regulaminu.
  7. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów prezentowanych w Serwisie Internetowym, wprowadzania nowych Produktów do Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych w ramach Sklepu, jak też wprowadzania w nich zmian. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży, będą realizowane na dotychczasowych zasadach (z wyjątkiem wyczerpania danego Produktu, a zatem z zastrzeżeniem § 5 ust. 4 Regulaminu).

5. Zamówienia

  1. Zamówienia można składać w Serwisie Internetowym za pomocą Formularza Zamówienia 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę przez cały rok, z zastrzeżeniem § 2 ust. 8 Regulaminu. Złożenie Zamówienia może być związane z koniecznością poniesienia kosztów połączenia z siecią Internet (opłata za przesyłanie danych zgodna z taryfą operatora Klienta).
  2. W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji w Serwisie Internetowym oraz utworzenia Konta – może złożyć Zamówienie jako gość.
  3. W celu złożenia Zamówienia Klient dokonuje wyboru Produktów poprzez dodanie wybranych Produktów do wirtualnego koszyka udostępnionego w ramach Serwisu Internetowego, dokonuje wyboru sposobu płatności i dostawy, danych niezbędnych do wystawienia faktury, jeśli Klient żąda jej wystawienia oraz ewentualnych uwag do Zamówienia widocznych jedynie dla Sprzedawcy, adresu dostawy.
  4. Umieszczenie Produktów w wirtualnym koszyku udostępnionym w ramach Serwisu Internetowego nie wiąże się z ich rezerwacją. W przypadku wyczerpania liczby dostępnych Produktów przed zatwierdzeniem Zamówienia przez Klienta, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nieprzyjęcia Zamówienia do realizacji. W szczególności Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na te Produkty będą realizowane według kolejności ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu. Jednocześnie Sprzedawca zastrzega, że dostępność Produktów będzie aktualizowana przez Sprzedawcę w Dni Robocze na bieżąco.
  5. Warunkiem złożenia Zamówienia jest zapoznanie się przez Klienta z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
  6. Składając Zamówienie, Klient może udzielić zgody na otrzymywanie od Sprzedawcy informacji handlowych drogą elektroniczną, w tym na podany przez Klienta adres e-mail, w szczególności zapytań o udzielenie opinii o zakupionym Produkcie, kodach promocyjnych lub rabatach, którą to zgodę można w każdej chwili cofnąć bez konieczności podawania przyczyny. Udzielenie powyższej zgody nie jest obowiązkowe, a tym samym nie stanowi warunku złożenia Zamówienia.
  7. Proces złożenia Zamówienia kończy się, zarówno przy dobywaniu zakupu w ramach konta, jak też jako gość (bez rejestracji), w momencie skutecznego kliknięcia przez Klienta w przycisk o treści: „WYŚLIJ ZAMÓWIENIE” lub „Zapłacić”. Dokonanie tej czynności oznacza złożenie Zamówienia.
  8. Sklep realizuje Zamówienia złożone od poniedziałku do piątku, w terminie od 2 do 5 Dni Roboczych. Zamówienia złożone w piątek, soboty, niedziele oraz święta, będą wysyłane najwcześniej następnego Dnia Roboczego.
  9. Zamówienie można modyfikować lub anulować każdego dnia roboczego do godziny 12:00, po czym zostanie ono wysłane do kuriera i nie będziemy już mogli go poprawić ani anulować, o czym klient zostanie poinformowany w potwierdzeniu zamówienia e-mail.

6. Zawarcie Umowy Sprzedaży

  1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia zgodnie z § 5 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie poprzez przesłanie Klientowi wiadomości zwrotnej na adres e-mail udostępniony przez Klienta. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. W przypadku, gdy tylko część Zamówienia została potwierdzona, wówczas dochodzi do zawarcia Umowy Sprzedaży wyłącznie w odniesieniu do potwierdzonych Produktów. W dalszej kolejności Sprzedawca przesyła na adres e-mail udostępniony przez Klienta bieżące informacje o przebiegu i realizacji Zamówienia.
  3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji zawiera informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta, w tym w szczególności obejmuje:
    1. a) potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia;
    2. b) formularz odstąpienia od Umowy Sprzedaży wraz z pouczeniem o prawie odstąpienia od Umowy Sprzedaży (w przypadku Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta);
    3. c) Regulamin;
  4. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail od Sprzedawcy z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia, o której mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  5. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu (paragon fiskalny lub faktura na wyraźne życzenie Klienta, po podaniu wszystkich niezbędnych danych do wystawienia faktury), który będzie wysłany wraz z Produktem pocztą elektroniczną na podany w zamówieniu adres e-mai. Klient wyraża zgodę na wystawianie faktur drogą elektroniczną.

7. Płatności

  1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
    1. płatność za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności Stripe, Inc. – operatorem elektronicznych płatności jest spółka: Stripe, Inc. z siedzibą w Poznaniu, adres: ul. 354 Oyster Point Boulevard, South San Francisco, California, 94080, USA, strona internetowa:www.stripe.com, privacy@stripe.com posiadająca status agenta rozliczeniowego;
    2. płatność za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności Paylike ApS – operatorem elektronicznych płatności jest spółka: Paylike ApS. z siedzibą w Poznaniu, adres: ul. P. O. Pedersens Vej 14, 8200 Aarhus, Denmark, strona internetowa:https://paylike.io/, hello@paylike.io posiadająca status agenta rozliczeniowego;
    3. płatność kartą płatniczą – operatorem kart płatniczych jest spółki wskazana w lit. b powyżej;
    4. płatność za pobraniem – zapłata następuje do rąk Kuriera GLS, który dostarcza przesyłkę z kupionym Produktem.
      1. Płatność gotówką lub kartą przy odbiorze.
    5. W przypadku płatności za pobraniem sprzedawca pobiera opłatę manipulacyjną, której wysokość została wskazana w momencie zakupu
    6. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny serwis Stripe Inc. i Paylike ApS prowadzony przez operatora wskazanego w ust. 1 lit. b niniejszego paragrafu, umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
    7. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 3 (trzech) Dni Roboczych od dnia jej zawarcia (tj. od dnia otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail od Sprzedawcy z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia zgodnie z § 6 ust. 2 – 4 Regulaminu), chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. W przypadku braku zapłaty w powyższym terminie Zamówienie złożone przez Klienta zostaje anulowane, zaś brak wpłaty rozumie się jako odstąpienie Klienta od Umowy Sprzedaży.

7. Koszt, termin i sposoby dostawy Produktów

  1. Koszty dostawy Produktu są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy zamówionego Produktu (wyboru przewoźnika). Sprzedawca nie przewiduje możliwości osobistego odbioru zamówionego Produktu.
  2. Przez realizację Zamówienia należy rozumieć dostarczenie zamówionego Produktu do Klienta. Zamówienia są realizowane przez Sprzedawcę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  3. Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu liczony od chwili potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę (zgodnie z § 6 ust. 2 i 3 Regulaminu) oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika wybranego do Klienta:
    1. a) czas kompletowania Produktu wynosi od 2 do 5 Dni Roboczych;
    2. b) dostawa Produktu przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym. tj. od 2 (dwóch) do 7 (siedmiu) Dni Roboczych, przy czym doręczenie następuje wyłącznie w Dni Robocze.
  4. Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane za pośrednictwem przewoźnika (firmy kurierskiej) zgodnie z wyborem Klienta: GLS, In Post.
  5. Sprzedawca zaleca, aby Klient dokonał sprawdzenia stanu Produktu bądź, gdy jest to utrudnione, stanu przesyłki (opakowania) niezwłocznie po dostarczeniu przesyłki w obecności przedstawiciela przewoźnika. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń mogących powstać w transporcie Sprzedawca zaleca, aby Klient sporządził odpowiedni protokół szkody podpisany przez przedstawiciela przewoźnika oraz niezwłocznie zawiadomił o tym fakcie Sprzedawcę. Wykonanie powyższych działań przez Klienta nie jest warunkiem skorzystania z uprawnienia do złożenia reklamacji zgodnie z § 9 Regulaminu.
  6. Sprzedawca nie odpowiada za niedostarczenie Produktu z przyczyn leżących po stronie Klienta, np. w związku ze wskazaniem nieprawidłowego lub niepełnego adresu dostawy uniemożliwiającego dostarczenie przesyłki. W takiej sytuacji Sprzedawca zawiadomi Klienta o nieudanej próbie dostarczenia Produktu.
  7. Nadal będziemy naliczać opłatę logistyczną za nieotrzymane zamówienia, za które zapłaciliśmy kurierowi, która wynosi 30 zł.
  8. „Przewidywana dostawa” wskazana w momencie składania zamówienia jest jedynie prognozą i nie stanowi gwarantowanego terminu dostawy.

8. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży –

– Konsumenci i Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta

  1. Zgodnie z art. 27 i następnymi Ustawy o prawach konsumenta Konsument, jak również zgodnie z art. 27 i następnymi w związku z art. 38a Ustawy o prawach konsumenta Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, mogą odstąpić od Umowy Sprzedaży („Odstąpienie”) w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych liczonych od daty doręczeniu im Produktu, tj. od daty objęcia Produktu w posiadanie przez samego Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta, bądź wskazaną przez nich osobę trzecią inną niż przewoźnik.
  2. Odstąpienie może nastąpić bez konieczności podawania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w ust. 8 niniejszego paragrafu.
  3. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta w ramach jednego Zamówienia zakupił więcej niż jeden Produkt, Odstąpienie może dotyczyć wszystkich lub tylko Produktów wskazanych w oświadczeniu o Odstąpieniu, z zastrzeżeniem że w przypadku gdy Produkt sprzedawany jest jako komplet, zestaw lub pakiet, Odstąpienie możliwe jest w stosunku do tego kompletu, zestawu lub pakietu.
  4. Aby anulować, musisz złożyć jednoznaczne oświadczenie o anulowaniu, co możesz zrobić na przykład e-mailem. Wypełnienie formularza nie jest obowiązkowe, w związku z czym Konsument oraz Kontrahent posiadający prawa konsumenckie mogą skorzystać z innego formularza lub samodzielnie sporządzić takie oświadczenie.
  5. Dla zachowania terminu do Odstąpienia wystarczy wysłanie oświadczenia o Odstąpieniu przed jego upływem do Sprzedawcy korzystając z adresu poczty elektronicznej: info@puzzies.pl
    Sprzedawca niezwłocznie przesyła Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o Odstąpieniu, drogą elektroniczną na adres e-mail odstępującego Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta.
  6. W przypadku Odstąpienia Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony Umowy Sprzedaży świadczyły, ulega zwrotowi w stanie nie zmienionym.
  7. W przypadku Odstąpienia odstępujący Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta jest zobowiązany do zwrotu Produktów objętych Umową Sprzedaży w stanie niezmienionym, w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia złożenia oświadczenia o Odstąpieniu, poprzez wysyłkę tych Produktów na następujący adres Sprzedawcy: Bridge Logistics Kft, 1112 Budapest, Repülőtéri út 2/H (Węgry).
    Należy podać swoje imię i nazwisko oraz numer zamówienia, a także powiadomić o tym sklep internetowy drogą mailową na adres info@puzzies.pl
  8. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  9. Sprzedawca wskazuje, że w szczególności takim sposobem wykraczającym poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu może być w odniesieniu do niektórych Produktów oraz sposobów ich korzystania np.: usunięcie oryginalnej metki, doprowadzenie do widocznych uszkodzeń Produktu, w tym trwałych wytarć, zarysowań, zabrudzenia lub zmian w kolorze użytych materiałów, świadczących o długotrwałym i intensywnym użytkowaniu Produktu.
  10. W przypadku Odstąpienia Sprzedawca, w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia o Odstąpieniu, zwróci odpowiednio Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktów, z zastrzeżeniem, iż jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta wybrał inny niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę w ramach Sklepu, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu odpowiednio Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
    Konsument lub Kontrahent, któremu przysługują prawa Konsumenta, ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktów.
  11. Sprzedawca rekomenduje zwrot Produktu przesyłką pocztową lub kurierską, co gwarantuje bezpieczną dostawę Produktów.
  12. Sprzedawca dokonuje zwrotu środków Konsumentowi lub Kontrahentowi na prawach konsumenta przelewem bankowym, na który Kupujący przesyła Sprzedawcy dane konta bankowego drogą elektroniczną. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta do chwili otrzymania Produktu lub dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

9. Reklamacja Produktu (odpowiedzialność z tytułu rękojmi)

  1. Sprzedawca jest zobowiązany do sprzedania oraz dostarczeniu Produktu bez wad fizycznych i prawnych.
  2. Wada fizyczna Produktu polega na niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży, a w szczególności jeżeli: (i) Produkt nie ma właściwości, które Produkt tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel oznaczony w Umowie Sprzedaży albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia, bądź (ii) Produkt nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewniał, bądź (iii) Produkt został wydany w stanie niezupełnym. Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili wydania Produktu lub wynikły z przyczyny tkwiącej w Produkcie sprzedanym w tej samej chwili.
  3. Sprzedawca zastrzega, że reklamacji nie podlegają niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży polegające na uszkodzeniach mechanicznych, będących skutkiem nieprawidłowego użytkowania lub pielęgnacji (w tym niezgodnie z zasadami użytkowania i pielęgnacji Produktów dostarczanych Konsumentowi zgodnie z § 6 ust. 3 Regulaminu), jak inne zmiany będące skutkiem naturalnego zużycia materiałów, z których wykonane zostały Produkty.
  4. Ponadto Sprzedawca oświadcza, że ewentualne niezgodności z wszelkimi opisami, zapewnieniami i zaleceniami Sprzedawcy odnoszącymi się do Produktów, ich doboru, sposobu użytkowania oraz związanymi z naturalnymi mocami i oddziaływaniem naturalnych kamieni lub minerałów na samopoczucie użytkownika Produktu, zależą wyłącznie od subiektywnej oceny użytkownika Produktu, a zatem również nie mogą być przedmiotem reklamacji.
  5. Produkt ma wadę prawną, jeżeli stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążony prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu Produktem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
  6. Oświadczenie o złożeniu reklamację dotyczącą niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży należy przesłać Sprzedawcy:
    1. a) korzystając z adresu poczty elektronicznej: info@puzzies.pl
  7. W oświadczeniu o reklamacji należy opisać, na czym polega niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży. Sprzedawca zaleca, aby w miarę możliwości jak najdokładniej opisać przyczynę reklamacji, czy też załączyć zdjęcia obrazujące niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży, co może ułatwić i przyśpieszyć rozpatrzenie reklamacji.
  8. W razie wątpliwości co do treści reklamacji, Sprzedawca może zwrócić się do Konsumenta z prośbą o jej uzupełnienie, przesłanie dodatkowych informacji, zdjęć, a nawet dostarczenia samego Produktu na adres Sprzedawcy wskazany w ust. 6 lit. b) niniejszego paragrafu celem oceny zasadności reklamacji, co gwarantuje bezpieczne dostarczenie Produktów. Dostarczenie Produktu może nastąpić osobiście lub przesyłką kurierską. Dostarczenie reklamowanego Produktu przesyłką kurierską odbywa się na koszt Konsumenta, jednakże w razie uwzględnienia reklamacji Sprzedawca zwróci ten koszt Konsumentowi.
  9. Ponadto, w oświadczeniu o reklamacji należy wskazać, czy Konsument żąda usunięcia wady lub wymiany na rzecz wolną od wad lub obniżenia ceny lub odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Konsument nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeśli wada jest nieistotna.
  10. Załączenie paragonu lub faktury dokumentującej zakup, bądź protokołu uszkodzenia Produktu w trakcie przesyłki podpisanego przez przedstawiciela przewoźnika, nie jest warunkiem złożenia reklamacji, jednakże Sprzedawca zaleca ich dołączenie (w przypadku powyższego protokołu, o ile został sporządzony zgodnie z zaleceniem Sprzedawcy zawartym w § 7 ust. 4 Regulaminu), gdyż może to ułatwić i przyśpieszyć rozpatrzenie reklamacji.
  11. Konsument nie jest uprawniony do żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od Umowy Sprzedaży, jeżeli Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
  12. Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzecz na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
  13. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta i poinformuje go o sposobie dalszego postępowania niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych liczonych od daty doręczenia reklamacji lub jej uzupełnienia zgodnie z ust. 8 niniejszego paragrafu. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Konsumenta adres e-mail lub w inny preferowany przez Konsumenta sposób.
  14. Konsumentowi przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń opisanych w § 16 ust. 6 – 10 Regulaminu.
  15. Konsumentowi przysługuje prawo do reklamacji Produktu z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży w terminie 2 (dwóch) lat od daty wydania rzeczy bezpośrednio Konsumentowi.
  16. W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego prawa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa.
  17. Wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Klientów niebędących Konsumentami.

10. Postanowienia dotyczące Klientów niebędących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta

  1. W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta.
  2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta w terminie 14 (czternastu) Dni Roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
  3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części, bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez takiego Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
  4. Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi niebędącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
  5. W przypadku wysłania Produktu za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  6. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Użytkownikowi niebędącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta oświadczenia o wypowiedzeniu.

11. Rodzaje Usług Elektronicznych

Sprzedawca, jako administrator Serwisu Internetowego, umożliwia Użytkownikom za pośrednictwem Serwisu Internetowego korzystanie z następujących Usług Elektronicznych za pośrednictwem Serwisu Internetowego:

  1. a) usługi informacyjnej polegającej na umożliwieniu Użytkownikowi wyświetlenie oraz przeglądanie treści zawartych w Serwisie Internetowym, w tym w szczególności informacji o Produktach prezentowanych w Sklepie („Usługa informacyjna”);
  2. b) usługi wyszukiwania polegającej na umożliwieniu Użytkownikowi zdalne wyszukiwanie, sortowanie i wyświetlanie treści zawartych w Serwisie Internetowym za pomocą udostępnionej przeglądarki, poprzez wpisanie słowa, związku wyrazowego, czy też określenia odpowiadającego wyszukiwanej treści („Usługa wyszukiwania”);
  3. c) usługi transakcyjnej polegającej na umożliwieniu Użytkownikowi złożenie Zamówienia oraz zawarcie Umów Sprzedaży („Usługa transakcyjna”);
  4. e) usługi Konta polegającej na umożliwieniu Użytkownikowi rejestrację w Serwisie Internetowym poprzez utworzenie i utrzymanie (prowadzenie) Konta („Usługa Konta”);
  5. f) usługi opinii polegającej na umożliwieniu Użytkownikowi, który dokonał zakupu Produktu w Sklepie zamieszczenie jego opinii na temat zakupionego Produktu (i) bezpośrednio na podstronie internetowej Sklepu, na której prezentowany jest opiniowany Produkt, jak również (ii) w dedykowanym oknie w ramach Serwisu Internetowego „Podziel się swoją opinią”, poprzez wskazanie określonej liczby gwiazdek oraz autorskiego komentarza słownego nieprzekraczająco określonej liczby znaków („Usługa opinii”);
  6. g) usługi Newsletteru polegającej na umożliwieniu Użytkownikowi, który dokonał zapisu na też usługę z wykorzystaniem dedykowanego formularza elektronicznego udostępnionego w ramach Serwisu Internetowego poprzez podanie swojego adresu e-mail, otrzymywanie drogą elektroniczną na podany przez Użytkownika adres e-mail wiadomości Newsletter („Usługa Newsletter”).

12. Warunki świadczenia Usług Elektronicznych

  1. Korzystanie z Usług Elektronicznych jest dobrowolne oraz nieodpłatne.
  2. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej zostaje zawarta z chwilą dokonania przez Użytkownika odpowiednich czynności faktycznych obejmujących wejście do Serwisu Internetowego, a także:
    1. a) przeglądanie jego treści (Usługa informacyjna);
    2. b) wpisanie słowa, związku wyrazowego, czy też określenia odpowiadającego wyszukiwanej treści do przeglądarki (Usługa wyszukiwania);
    3. c) uzupełnienie i wysłanie elektronicznego formularza opinii przesłanego przez Sprzedawcę na adres e-mail podany przez Użytkownika, który dokonał zakupu Produktu oraz wyraził zgodę na otrzymywanie od Sprzedawcy informacji handlowych drogą elektroniczną, w tym na podany przez Klienta adres e-mail, w szczególności zapytań o udzielenie opinii o zakupionym Produkcie, kodach promocyjnych lub rabatach (Usługa opinii);
    4. g) uzupełnienie i wysłanie elektronicznego formularza zapisu na Usługę Newsletter udostępniony przez Sprzedawcę w ramach Serwisu Internetowego (Usługa Newsletteru).
  3. Umowa o świadczenie, Usługi opinii lub Usługi Newsletter zostaje zawarta na czas nieoznaczony. Zaprzestanie korzystania z powyższych Usług Elektronicznych wymaga następujących działań ze strony Użytkownika:
    1. a) usunięcia opinii zgodnie z ust. 14 niniejszego paragrafu (Usługa opinii);
    2. b) wypisania się z subskrypcji Newsletteru zgodnie z ust. 18 niniejszego paragrafu (Usługa Newsletter).
  4. Dokonując rejestracji oraz tworząc Konto, Użytkownik ma obowiązek podać w Formularzu Rejestracji wyłącznie prawdziwe swoje prawdziwe i aktualne dane. Podając powyższe dane, Użytkownik oświadcza, że są one prawdziwe oraz zgodne ze stanem faktycznym. W przypadku stwierdzenia podania przez Użytkownika fałszywych lub nieprawdziwych danych, Sprzedawcy przysługuje prawo odmowy rejestracji lub – w przypadku ustalenia, że dane są fałszywe nieprawdziwe, po dokonaniu rejestracji – prawo zablokowania lub usunięcia Konta. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności w razie podania przez Użytkownika danych fałszywych, nieprawdziwych lub błędnych.
  5. Użytkownik, który udzielił Sprzedawcy zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, w szczególności zapytań o udzielenie opinii o zakupionym Produkcie, kodach promocyjnych lub rabatach, po dokonaniu zakupu Produktu w Sklepie otrzyma od Sprzedawcy wiadomość e-mail z zapytaniem, czy chciałby zamieścić w ramach Serwisu Internetowego swoją opinię dotyczącą zakupionego Produktu. Zamieszczenie tej opinii będzie wymagało od Użytkownika kliknięcie w link aktywny przesłany mu w powyższej wiadomości e-mail, a następnie wpisanie tej opinii przy użyciu własnych sformułowań, podanie imienia lub nicku, a także dokonania oceny Produktu poprzez zaznaczenie określonej liczby gwiazdek. Wyrażając opinię w powyższy sposób oraz odsyłając formularz opinii do Sprzedawcy, Użytkownik potwierdza zapoznanie się i akceptację Regulaminu. Sprzedawca zamieszcza opinię Użytkownika wyrażoną zgodnie z powyższym oraz zgodną z Regulaminem wraz z podanym imieniem lub nickiem opiniującego Użytkownika (i) bezpośrednio na podstronie internetowej Sklepu, na której prezentowany jest opiniowany Produkt, jak również (ii) w dedykowanym oknie w ramach Serwisu Internetowego „Podziel się swoją opinią”. Sprzedawca nie udostępnia w jakikolwiek sposób innych danych osobowych (poza samą treścią opinii, podanym imieniem lub nickiem i informacją, którego Produktu opinia dotyczy) innym Użytkownikom w ramach Serwisu Internetowego lub w jakikolwiek inny sposób.
  6. Użytkownik, którego opinia dotycząca zakupionego Produktu została zamieszczona w Serwisie Internetowym, w każdej chwili może zrezygnować z jej zamieszczania, poprzez przesłanie takiego żądania do Sprzedawcy na następujący adres e-mail:info@puzzies.pl Sprzedawca usuwa taka opinię niezwłocznie, jednakże nie później niż terminie 7 (siedmiu) dni kalendarzowych od daty otrzymania żądania Użytkownika.
  7. Częstotliwość przesyłania do Użytkownika Newsletteru zależy wyłącznie od decyzji Sprzedawcy. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia, bądź zakończenia świadczenie Usługi Newsletter w dowolnym momencie oraz bez konieczności podawania przyczyny lub uzasadnienia, po uprzednim poinformowaniu Użytkowników na podane przez nich adresy e-mail.
  8. Użytkownik ma prawo zrezygnować z Usługi Newsletter w dowolnym momencie. Taka rezygnacja (wypowiedzenie) ma skutek natychmiastowy. W celu rezygnacji Użytkownik kieruje oświadczenie w tym przedmiocie (np. o treści „Rezygnuję z Usługi Newsletter”) do Sprzedawcy na następujący adres email:info@puzzies.pl lub klikając w link aktywny odnoszący się do rezygnacji, zamieszczony w stopce każdej wiadomości Newsletter przesłanej do Użytkownika.
  9. Wszelkie treści, grafiki, zdjęcia, rysunki, jak również ich fragmenty, przesyłane do Użytkowników w ramach Usługi Newsletter, stanowią utwory w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych i jakiekolwiek korzystanie z nich przez Użytkowników jest dozwolone jedynie w granicach dozwolonego użytku osobistego zgodnie z przepisami Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jak również wyłącznie w granicach określonych postanowieniami § 14 Regulaminu.

13. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych

  1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Serwisu Internetowego Użytkownik może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail:info@puzzies.pl
  2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, wskazanie Usługi Elektronicznej, której reklamacja dotyczy, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
  3. Reklamację można wnieść w terminie 30 (trzydzieści) dni kalendarzowych, licząc od dnia, w którym nastąpiło zdarzenie / powinno nastąpić zdarzenie stanowiące podstawę reklamacji. Reklamację nie zawierającą danych wskazanych w ust. 2 niniejszego paragrafu, bądź złożoną po upływie terminu określonego powyżej, pozostawia się bez rozpoznania, o czym Sprzedawca powiadomi Użytkownika.
  4. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych.
  5. Odpowiedź Sprzedawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Użytkownika podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Użytkownika sposób.
  6. Nie będą rozpatrywane reklamacje, które wynikają z niestosowania lub nieznajomości Regulaminu, niezastosowania się przez Użytkownika do wskazówek udzielanych Użytkownikom na bieżąco za pośrednictwem Serwisu Internetowego lub bezpośrednio przez Sprzedawcę.

14. Ochrona własności intelektualnej

  1. Wszelkie treści, informacje, teksty, dane, zestawienia, opisy, jak również materiały zdjęciowe lub filmowe, grafiki, ilustracje, animacje, dźwięki i tym podobne elementy, udostępniane Użytkownikom przez Sprzedawcę w ramach Serwisu Internetowego, w tym jego wygląd, układ, kolorystyka jako całości, a także wiadomości Newsletter oraz inne wiadomości kierowane do Użytkowników i zawierające informacje handlowe, w tym obejmujące kupony rabatowe i kody promocyjne, jak również wszelkie ich elementy („Treści i Materiały”), projekty Produktów prezentowanych w ramach Serwisu Internetowego, jak również ich opakowań („Projekty”), a także loga i znaki towarowe wykorzystywane przez Sprzedawcę, w tym logo i znak towarowy „PUZZIES” („Znaki”), stanowią własność intelektualną Sprzedawcy lub jego uprawnionych licencjodawców oraz są objęte ochroną wynikającą z przepisów Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a także ustawy z dnia 30 czerwca 2000 roku – Prawo własności przemysłowej, czy też ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o ochronie baz danych. Treści i Materiały, Projekty oraz Znaki nie mogą być kopiowane, pobierane, rozprowadzane, publikowane, zmieniane, łączone / kompilowane z innymi utworami, rozpowszechniane (w szczególności z wykorzystaniem Internetu), lub inaczej wykorzystywane w jakikolwiek sposób i w jakiejkolwiek formie, w części lub całości, w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu. W szczególności zabronione jest jakiekolwiek kopiowanie Projektów prezentowanych w Serwisie Internetowym lub odnoszących się do Produktów zakupionych w Sklepie.
  2. Użytkownik może korzystać z Treści i Materiałów, Projektów lub Treści wyłącznie w zakresie dozwolonego użytku osobistego chronionych utworów wyznaczonego przepisami Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, bez prawa udostępniania ich jakimkolwiek osobom trzecim, pod rygorem naruszenia autorskich praw majątkowych do utworów (Treści i Materiałów, Projektów lub Znaków), bądź innych praw własności intelektualnych, a w szczególności z wyłączeniem możliwości jakiekolwiek korzystania w celach komercyjnych.
  3. Korzystanie przez jakikolwiek podmiot z Serwisu Internetowego (w tym z jego zawartości), czy też z Treści i Materiałów, Projektów lub Znaków nie oznacza nabycia przez ten podmiot jakichkolwiek praw na dobrach niematerialnych, w tym w szczególności praw autorskich majątkowych lub innych praw własności intelektualnych do Serwisu Internetowego (w tym jego zawartości), czy też z Treści i Materiałów, Projektów lub Znaków.
  4. Sprzedawca oświadcza, że w razie jakiegokolwiek naruszenia jakichkolwiek praw własności intelektualnej do Treści i Materiałów, Projektów lub Znaków, będzie stanowczo egzekwował przysługujące mu lub jego licencjodawcom prawa własności intelektualnej w pełnym zakresie dopuszczalnym przez prawo, w tym między innymi na drodze postępowania cywilnego (w tym roszczenia odszkodowawcze), jak i postępowania karnego.

15. Dane Osobowe Użytkowników będących osobami fizycznymi

  1. Administratorem danych osobowych (w rozumieniu przepisu art. 4 pkt. 1 i 7 RODO) Użytkowników będących osobami fizycznymi jest Sprzedawca.
  2. Sprzedawca przywiązuje dużą wagę do ochrony prywatności Użytkowników będących osobami fizycznymi oraz do zachowania ich danych osobowych w tajemnicy, jak również deklaruje, że wdrożył odpowiednie środki organizacyjne i techniczne celem zapewnienia przetwarzania danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych osobowych, w tym RODO.
  3. Od Użytkowników Sprzedawca nie pobiera w ramach Serwisu Internetowego automatycznie żadnych danych osobowych, poza przypadkami ich dobrowolnego przekazania przez Użytkowników za pomocą formularzy elektronicznych zawartych w ramach Serwisu Internetowego, jak również poza adresami IP oraz danymi zawartymi w plikach typu cookies na zasadach opisanych w Polityce Prywatności .
  4. Ilekroć dla skorzystania z Usługi Elektronicznej lub zawarcia Umowy Sprzedaży niezbędne jest podanie Sprzedawcy określonych danych osobowych Użytkownika, bądź Użytkownik podejmie decyzję po podaniu Sprzedawcy swoich nieobowiązkowych (niewymaganych) danych osobowych, jest on zobowiązany do wprowadzania lub przesłania wyłącznie prawidłowych danych osobowych, zgodnych ze stanem faktycznym. W powyższym przypadku, w razie zmiany danych osobowych Użytkownika, jest on zobowiązany do ich niezwłocznej aktualizacji poprzez przesłanie Sprzedawcy wiadomości email na następujący adres: info@puzzies.pl lub poprzez aktualizację swoich danych osobowych w ramach założonego Konta.
  5. Sprzedawca nie sprzedaje i nie użycza zgromadzonych danych osobowych Użytkowników innym osobom lub instytucjom (za wyjątkiem odbiorców danych wskazanych w Polityce Prywatności).
  6. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników przez Sprzedawcę, w tym wszystkie uprawnienia przysługujące Użytkownikom w związku z przetwarzaniem przez ich danych osobowych (pełna klauzula informacyjna zgodna z RODO), zostały zawarte w Polityce Prywatności.
  7. Przed korzystaniem z Usług Elektronicznych lub zawarciem Umowy Sprzedaży, w szczególności przed podaniem Sprzedawcy jakichkolwiek swoich danych osobowych za pomocą formularzy elektronicznych udostępnionych w ramach Serwisu Internetowego, Użytkownik powinien się dokładnie zapoznać z postanowieniami Polityki Prywatności.

16. Postanowienia końcowe

  1. Umowy Sprzedaży oraz umowy o świadczenie Usług Elektronicznych zawierane są zgodnie z prawem polskim (w tym przepisami Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o prawach konsumenta, Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych).
  2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
  3. Zmiany dokonane w Regulaminie przez Sprzedawcę są wiążące dla Użytkownika lub Klienta, pod warunkiem iż został on prawidłowo poinformowany o zmianach i nie wypowiedział umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia powiadomienia Użytkownika o zmianach przez Sklep.
  4. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży lub umów o świadczenie Usług Elektronicznych między Sprzedawcą a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny zgodnie z ust. 11 niniejszego paragrafu.
  5. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej, a także na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://www.uokik.gov.pl/konsumenci.phpi znajdujących się tam odesłaniach (linkach).
  6. Konsument posiada następujące, przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. a) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży;
    2. b) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między nim a Sprzedającym;
    3. c) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedającym, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Europejskie Centrum Konsumenckie, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
  7. W wykonaniu obowiązków wynikających z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 roku w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich Sprzedającym wskazuje, że platforma ODR (Online Dispute Resolution), za pośrednictwem której Konsument może przystąpić do rozwiązania sporu online jest dostępna na stronie:
    1. https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
  8. Ponadto szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami stron internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
    1. http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php oraz
    2. http://polubowne.uokik.gov.pl/rejestr,5,pl.html
  9. Sprzedający informuje Konsumentów, iż w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa Punkt Kontaktowy, który udziela informacji dotyczących polubownych postępowań. Punkt Kontaktowy ds. ADR/ODR (informacje o podmiotach ADR, pomoc w wypełnianiu wniosków), Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, telefon 22 55 60 332, 22 55 60 333, e-mail:kontakt.adr@uokik.gov.pl.
  10. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 listopada 1964 roku – Kodeksu postępowania cywilnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 roku, poz. 1575 z późniejszymi zmianami). Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Użytkownikiem niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  11. Użytkownicy mogą uzyskać nieodpłatnie dostęp do treści Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem linku aktywnego zamieszczonego na stronie głównej Serwisu Internetowego, w formie, która umożliwia Użytkownikowi jego pobranie, zapisanie na dowolnym nośniku, utrwalenie i wydrukowanie.
    Własciciel niniejszej strony internetowej zobowiazuje sie do przestrzegania kodeksu dobrych praktyk okreslonych w Ustawie z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U. 2007 nr 171 poz. 1206)
  12. Regulamin wchodzi w życie z dniem 15 Maja 2023 roku.

Regulamin sklepu można pobrać tutaj.

Regulamin

Warunki ogólne

Jeśli chcesz być klientem lub aktywnym użytkownikiem naszego sklepu internetowego, przeczytaj uważnie nasze Ogólne Warunki i korzystaj z naszych usług tylko wtedy, gdy zgadzasz się ze wszystkimi jego punktami i uznasz je za wiążące.

Informacje techniczne niezbędne do korzystania z Serwisu, które nie są zawarte w niniejszych OWH, są zawarte w innych informacjach dostępnych w Serwisie. Postanowienia niniejszych OWU oraz prospektów i innych informacji dostępnych w Serwisie należy interpretować łącznie, we wzajemnym poszanowaniu. Jeżeli treść niniejszych OWU różni się od informacji i innych informacji dostępnych w Serwisie, pierwszeństwo mają postanowienia niniejszych OWU.

Wprowadzenie

Niniejsze Ogólne Warunki (dalej: OWU) zawierają ogólne warunki korzystania z Serwisu przez osoby korzystające z produktów i usług dostępnych w serwisie https://puzzies.pl („ Serwis ”) („ Użytkownik ”), które nie zostały indywidualnie omówione przez strony. Rejestrując się, Użytkownik przyjmuje do wiadomości i akceptuje również postanowienia niniejszych OWH podczas składania zamówienia.

Usługodawca

Nazwa: TD Project Media Kft.

Siedziba: 1182 Budapest, Zaláta utca 5.

Adres do korespondencji: 1182 Budapest, Zaláta utca 5.

Adres firmy:  brak

Nazwisko przedstawiciela:  Csaba Imre, dyrektor zarządzający

Numer rejestracyjny firmy: 01-09-404790

Nazwisko  sekretarza : Biuro Rejestrowe Sądu Rejonowego w Budapeszcie

Numer podatkowy: 32058301-2-43

Wspólnotowy numer podatkowy: HU32058301

Instytucja finansowa zarządzająca kontem: Erste Bank Hungary Zrt.

Numer konta: HU65116000060000000099350136

Adres e-mail:  info@puzzies.pl

Działalność handlowa w zakresie doręczania paczek

Za pośrednictwem Serwisu Usługodawca prowadzi sprzedaż detaliczną towarów konsumpcyjnych, a także handel paczkowy i internetowy.

Usługodawca w ramach prowadzonej działalności handlowej importuje określone produkty spoza terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w związku z czym jest również uznawany za producenta produktu zgodnie z zasadami odpowiedzialności za produkt dla tych produktów. W przeciwnym razie Usługodawca, jako dystrybutor produktów, jest zwolniony z odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia produktu w przypadku wskazania producenta. 6: 553.

Użytkownicy mogą znaleźć artykuły konsumenckie i inne produkty sprzedawane w Serwisie w ramach odpowiednich pozycji menu w Serwisie.

Produkty dystrybuowane

Usługodawca podaje informacje o każdym produkcie w karcie katalogowej w Serwisie. Wszystkie komunikaty handlowe w Witrynie należy interpretować w związku z postanowieniami niniejszych OWH.

Produkty sprzedawane w Witrynie nie kwalifikują się jako pomoce medyczne ani inne urządzenia medyczne. W związku z tym Usługodawca informuje w szczególności Użytkowników, że produkty nie są używane do celów diagnostycznych lub terapeutycznych, ani też nie mają na celu zapobiegania, diagnozowania, monitorowania, leczenia lub łagodzenia objawów choroby. Ogłoszenia o działaniu produktów na stronie w żaden sposób nie przypisują produktom działania leczniczego.

Usługodawca dostarcza Użytkownikom produkty w stanie odpowiednim do zamierzonego zastosowania. Jednak przed użyciem należy upewnić się, że produkt jest odpowiednio wyczyszczony zgodnie z rodzajem produktu i zapoznać się z instrukcją użytkowania produktu oraz wszelkimi informacjami dostępnymi w Internecie przed użyciem produktu. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z niewłaściwego użytkowania produktu.

Warunki korzystania

5.1. Mali użytkownicy

Rejestracja i przyjęcie zamówienia Użytkownika w wieku poniżej 18 lat lub posiadającego ograniczoną zdolność do czynności prawnych wymaga zgody lub zgody jego przedstawiciela ustawowego lub opiekuna, w przeciwnym razie Usługodawca nie będzie mógł przyjąć zlecenia małoletniego lub ograniczonej aktywności Użytkownika. a rejestracja zostanie anulowana.

5.2. Odpowiedzialność

Usługodawca wyłącza wszelką odpowiedzialność za postępowanie Użytkowników. Ponadto oświadcza, że ​​Użytkownik ponosi pełną i wyłączną odpowiedzialność za swoje postępowanie.

Użytkownik zobowiązany jest do zapewnienia, aby korzystanie z Serwisu nie naruszało prawa ani praw osób trzecich, ani bezpośrednio, ani pośrednio.

Usługodawca jest uprawniony, ale nie zobowiązany, do sprawdzania treści (np. Postów) udostępnianych przez Użytkowników podczas korzystania z Serwisu. W stosunku do publikowanych treści Usługodawca jest uprawniony, ale nie obowiązany, do poszukiwania znaków wskazujących na kontynuację bezprawnej działalności. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za publikowane treści.

5.3. Prawa autorskie

Cała strona internetowa i jej zawartość (np. Teksty, obrazy, elementy graficzne) są chronione prawem autorskim, dlatego ich kopiowanie, modyfikowanie lub rozpowszechnianie w celach komercyjnych jest zabronione.

Zakupy w serwisie

6.1. Proces zamawiania

6.1.1. Kosz

Serwis udostępnia Użytkownikom możliwość składania zamówień online. Wybrany produkt można dodać do koszyka za pomocą przycisku Dodaj do koszyka . Użytkownik może sprawdzić zawartość koszyka korzystając z pozycji menu Koszyk . Tutaj możesz zmienić ilość produktu w koszyku i zamówić artykuł.

W menu Koszyka Użytkownik jest uprawniony do zrealizowania kuponów dostarczonych przez Usługodawcę poprzez wpisanie kodu kuponu. Korzyści i rabaty oferowane przez każdy kupon można znaleźć w komunikacie handlowym dostarczonym podczas wręczania kuponu. Co do zasady rabaty udzielane przez kupony nie podlegają łączeniu i można wykorzystać jeden kupon na zamówienie wybrane przez Użytkownika.

Użytkownik może również wybrać odpowiednią metodę dostawy korzystając z pozycji menu Koszyk. Usługodawca wskazuje całkowity koszt każdego środka transportu obok niego. Dalsze informacje o każdym rodzaju transportu zawarte są w niniejszych OWH.

6.1.2. Sprawdzić

Użytkownik może kontynuować proces zakupu, klikając przycisk Przejdź do kasy . W Serwisie nie ma możliwości rejestracji, Użytkownicy zawsze mogą składać indywidualne zamówienia.

W interfejsie Kasy Użytkownik musi wybrać odpowiednią formę płatności, a także sprawdzić wszystkie wprowadzone wcześniej dane oraz produkty, które chce zamówić, ich ilość. W przypadku błędów przy wprowadzaniu danych, Użytkownik może poprawić wprowadzone dane. Jeśli wszystko się zgadza, możesz użyć przycisku Zapłać , aby sfinalizować zamówienie. Otrzymasz potwierdzenie na stronie internetowej lub e-mailem. Jeżeli po zarejestrowaniu zamówienia (np. W e-mailu potwierdzającym) wykryje nieprawidłowe dane, musi niezwłocznie powiadomić o tym Usługodawcę, nie później jednak niż w ciągu 24 godzin.

6.2. Wiązanie ofert, potwierdzenie

Usługodawca informuje Użytkownika w ciągu 48 godzin o otrzymaniu zamówienia za pośrednictwem wiadomości e-mail z potwierdzeniem, która jest przekazywana na podany przez Użytkownika adres e-mail. W przypadku nieotrzymania przez Użytkownika potwierdzenia w ciągu 48 godzin Użytkownik jest zwolniony z obowiązku złożenia oferty i nie jest zobowiązany do przyjęcia zamówionych produktów.

E-mail potwierdzający zawiera dane podane podczas zakupu, dane zamówienia, nazwę i cenę zamawianych produktów, wybrane metody płatności i dostawy, numer zamówienia, a ponadto uwagi Użytkownika dotyczące zamówienia.

6.3. Zawarcie umowy

Umowę można zawrzeć tylko w języku węgierskim. Złożenie zamówienia jest umową zawartą drogą elektroniczną, dla której ustawa CVIII z 2001 r. O niektórych zagadnieniach usług handlu elektronicznego oraz usług związanych ze społeczeństwem informacyjnym. („ Ustawa Ekera ”) stosuje się odpowiednio. Umowa jest objęta dekretem rządowym 45/2014 (II.26.) W sprawie szczegółowych zasad umów zawieranych między konsumentami a przedsiębiorcami, z uwzględnieniem przepisów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83 / UE w sprawie praw konsumentów.

Oprócz wysłanej automatycznie wiadomości e-mail z potwierdzeniem, Usługodawca wyśle ​​do Użytkownika drugi e-mail (oddzielny e-mail z potwierdzeniem) w ciągu kolejnych 48 godzin, w którym zaakceptuje ofertę Użytkownika. Umowa zostaje zawarta z chwilą otrzymania oddzielnej wiadomości e-mail do Użytkownika o przyjęciu oferty przez Usługodawcę. W przypadku braku tego drugiego, akceptowalnego e-maila od Usługodawcy, z Użytkownikiem nie zostanie zawarta żadna umowa sprzedaży, a Usługodawca nie będzie zobowiązany do jej doręczenia.

6.4. Rejestracja umowy

Umowa zawarta za pośrednictwem strony internetowej nie kwalifikuje się jako umowa pisemna, Usługodawca jej nie rejestruje, nie jest później dostępna. Usługodawca nie przestrzega przepisów kodeksu postępowania.

6.5. Faktura

Usługodawca wystawia fakturę za sprzedaż towaru, która jest dostarczana na podany przez Użytkownika adres e-mail w tym samym czasie co dostawa.

Usługodawca wystawia jedną fakturę za Zamówienie, nie ma możliwości otwarcia faktury, wymaga złożenia osobnego zamówienia.

6.6. Zapłata

Serwis umożliwia swoim Użytkownikom korzystanie z następujących metod płatności.

6.6.1. Płatność kartą kredytową

Dzięki płatności kartą kredytową możesz wygodnie i bezpiecznie zapłacić cenę produktów. Płacąc kartą kredytową, możesz zapłacić za pośrednictwem bezpiecznego interfejsu płatności Barion. Nie przekazujemy danych klientów do Barion, ani nie otrzymujemy danych bankowych, z wyjątkiem potwierdzenia sukcesu transakcji.

Na naszej stronie internetowej można płacić następującymi rodzajami kart:

Visa Classic (tłoczona)
MasterCard (tłoczona)
American Express
W zależności od wydawcy, karty Visa Electron (niewytłaczane) i Maestro – w przypadku tych kart wystawca decyduje o korzystaniu z karty w Internecie, jeśli jest do tego upoważniona, w takim przypadku nasz system może ją zaakceptować.

Zobacz ogólne warunki firmy Barion, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat procesu płatności kartą kredytową!

6.6.2. Bezpośredni przelew bankowy

W przypadku wyboru przelewu bezpośredniego Użytkownik otrzyma informację o danych do płatności drogą mailową po wysłaniu zamówienia. W każdym przypadku Użytkownik zobowiązany jest do podania numeru zamówienia w polu komentarza przelewu bankowego, w przeciwnym razie identyfikacja zamówienia może się nie powieść, a przekazana kwota zostanie zwrócona automatycznie po potrąceniu kosztów manipulacyjnych.

W przypadku bezpośredniego przelewu, Usługodawca dostarczy produkty dopiero po całkowitym zaksięgowaniu ceny zakupu. W przypadku braku zaksięgowania wpłaty w terminie 3 dni roboczych od wysłania zamówienia Usługodawca ma prawo w każdym czasie jednostronnie odstąpić od zamówienia.

6.6.3. Płatność gotówką przy odbiorze

W przypadku chęci rozliczenia wartości zamówienia przy odbiorze paczki należy wybrać formę płatności za pobraniem. W takim przypadku wartość zamówionego produktu (ów) należy uiścić osobiście pracownikom firmy kurierskiej po otrzymaniu paczki.

Płatności za pobraniem dokonuje partner Usługodawcy, na którym obowiązują ogólne warunki przewoźnika.

6.7. Opcje odbioru, dostawa

Usługodawca udostępnia Użytkownikom następujące opcje i sposoby dostawy:

6.7.1. Usługa kurierska (GLS)

Paczki są dostarczane do domu przez pracowników firmy kurierskiej, zazwyczaj w dni robocze w godzinach od 8:00 do 17:00, kurier z wyprzedzeniem informuje klienta SMS-em o nadejściu paczki, w którym kurier ustala 3-godzinny interwał przybycia paczki. Jeśli nie ma Cię w domu w tym okresie, wskazane jest podanie adresu pracy (jeśli to możliwe) jako adresu dostawy.

Jeżeli kurier nie może znaleźć nikogo pod wskazanym adresem, zostaw awizo, o przesyłkę możesz zapytać u dyspozytora pod podanym tam numerem telefonu. Kurier ponowi próbę dostawy następnego dnia. Jeśli dostawa nie powiedzie się po raz drugi, firma kurierska odeśle towar na miejsce, a zamówienie zostanie anulowane. Koszt dostawy nieotrzymanych paczek zostanie obciążony klientem!

Zamówienia naszego sklepu internetowego są realizowane przez firmę kurierską GLS.

Przy odbiorze towaru Użytkownik zobowiązany jest sprawdzić, czy produkt nie jest uszkodzony. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania lub produktu Użytkownik może poprosić kuriera o sporządzenie protokołu. W przeciwnym razie ilość i jakość towaru zostanie odebrana poprzez odebranie towaru od kuriera lub podpisanie dokumentu potwierdzającego odbiór, w związku z czym Usługodawca nie będzie mógł przyjąć reklamacji ilościowej po wyjeździe osoby realizującej dostawę.

Jeżeli przy odbiorze opakowanie lub produkt uległy widocznemu uszkodzeniu, a uszkodzenie nastąpiło przed odebraniem towaru, Usługodawca zapewni nieodpłatny zwrot lub wymianę towaru.

O ile nie uzgodniono inaczej, Usługodawca jest zobowiązany do niezwłocznego udostępnienia Produktu Użytkownikowi, nie później jednak niż w ciągu trzydziestu dni od zawarcia umowy (tj. Przyjęcia zamówienia przez Usługodawcę). W przypadku opóźnienia Usługodawcy Konsumentowi przysługuje prawo do wyznaczenia dodatkowego terminu. Jeżeli Usługodawca nie wykona dodatkowego terminu, Użytkownikowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, oprócz innych roszczeń gwarancyjnych. Użytkownikowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez wyznaczania dodatkowego terminu, jeżeli Usługodawca odmówił wykonania umowy lub umowa powinna zostać wykonana w wyznaczonym terminie – a nie inaczej – zgodnie z umową stron lub rozpoznawalnym celem świadczenia usługi. Bez ograniczania powyższego Użytkownikowi przysługują wszelkie przysługujące mu prawa Ptk. aby skorzystać z prawa z tytułu rękojmi wynikającego z powyższego, nie są one ograniczone w przypadku Użytkownika, który kwalifikuje się jako konsument.

Prawo do odstąpienia od umowy i gwarancja zwrotu pieniędzy

7.1. Gwarancja zwrotu pieniędzy

Oprócz zapewnienia Użytkownikowi prawa do odstąpienia od umowy opisanego w punktach 6.2-6.3 poniżej, Usługodawca może zastosować 30-dniową gwarancję zwrotu pieniędzy na niektóre swoje produkty. Gwarancja zwrotu pieniędzy dotyczy tylko tych produktów, dla których Usługodawca wyraźnie wskazał to na Stronie internetowej.

Użytkownik jest uprawniony do skorzystania z gwarancji zwrotu pieniędzy w ciągu 30 dni od otrzymania produktu w taki sam sposób, jak prawo do odstąpienia od umowy (patrz punkt 6.2 poniżej).

Użytkownik nie jest uprawniony do skorzystania z gwarancji zwrotu pieniędzy za produkt, którego wartość spadła lub został w inny sposób uszkodzony w wyniku jego użytkowania. Wyjątek ten nie dotyczy wydobycia produktu ani amortyzacji wynikającej z jego zamierzonego wykorzystania.

7.2. Procedura korzystania z prawa do odstąpienia od umowy

45/2014 w sprawie szczegółowych zasad zawierania umów między konsumentem a przedsiębiorcą. (II. 26.) Rządu, w przypadku umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa oraz zaocznie Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w określonym terminie.

A Ptk. Zgodnie z obowiązującymi przepisami interpretacyjnymi konsumentem jest każda osoba fizyczna działająca poza swoim zawodem, działalnością na własny rachunek lub działalnością gospodarczą. W przypadku Użytkownika, któremu przysługuje prawo odstąpienia od umowy, Usługodawca jest uprawniony do sprawdzenia w każdym czasie, czy Użytkownik kwalifikuje się jako konsument w stosunku do zamówienia.

Konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią (inną niż przewoźnik) produktu lub, w przypadku kilku produktów, ostatniego dostarczonego produktu. Konsument może również skorzystać z prawa odstąpienia od umowy w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia odbioru towaru.

W przypadku chęci skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy Konsument musi przesłać Usługodawcy wyraźne oświadczenie o zamiarze odstąpienia w terminie podanym powyżej na którykolwiek z danych kontaktowych wskazanych w punkcie 2 niniejszych OWH (na przykład pocztą lub pocztą elektroniczną). Również w tym celu Konsument może skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy dołączonego do niniejszych OWU.

Uznaje się, że Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie, jeżeli wyśle ​​do Usługodawcy oświadczenie o odstąpieniu przed upływem terminu wskazanego powyżej. W przypadku pisemnego odstąpienia od umowy, odstąpienie od umowy uważa się za ważne w terminie, jeżeli Konsument wyśle ​​oświadczenie do Usługodawcy w terminie 14 dni kalendarzowych (nawet 14 dnia kalendarzowego). W przypadku powiadomienia pocztą Usługodawca przy obliczaniu terminu uwzględnia datę nadania, aw przypadku powiadomienia pocztą elektroniczną godzinę wysłania wiadomości e-mail. Konsument wyśle ​​pismo listem poleconym w celu wiarygodnego potwierdzenia daty nadania. Do Konsumenta należy wykazanie, że skorzystał z prawa do odstąpienia od umowy zgodnie z powyższym i przepisami prawa.

Usługodawca niezwłocznie potwierdzi otrzymanie oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu w formie wiadomości e-mail.

W przypadku odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu zamówionego produktu na adres wskazany w pkt 2 ASZF, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia zawiadomienia o odstąpieniu od umowy. Termin uważa się za zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar (pocztą lub dostarczy zamówionemu przez siebie kurierowi) przed upływem terminu 14 dni.

Bezpośredni koszt odesłania produktu na adres Usługodawcy ponosi Konsument. Usługodawca nie ma możliwości przyjęcia przesyłki odsyłanej za pobraniem. Poza kosztem zwrotu towaru Konsument nie ponosi żadnych innych kosztów związanych z odstąpieniem od umowy.

Jeżeli Konsument odstąpi od umowy zgodnie z przepisami prawa, Usługodawca zwróci Konsumentowi pełną kwotę zapłaconą za wynagrodzenie, w tym koszty poniesione w związku ze świadczeniem (koszty transportu) niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy lub . Wyjątkiem są dodatkowe koszty poniesione z powodu wybrania przez Konsumenta innego środka transportu niż najtańszy standardowy środek transportu oferowany przez Usługodawcę. Usługodawca jest uprawniony do wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu zwrotu towaru lub udowodnienia przez Konsumenta, że ​​został on zwrócony: z tych dwóch Usługodawca uwzględni wcześniejszy termin.

Podczas zwrotu Usługodawca skorzysta z takiego samego sposobu płatności, jak w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na skorzystanie z innego sposobu płatności; Konsument nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów w wyniku skorzystania z tego sposobu zwrotu.

Konsument odpowiada za amortyzację produktu tylko wtedy, gdy nastąpiła ona z powodu używania wykraczającego poza konieczny do stwierdzenia charakteru, właściwości i funkcjonowania produktu.

7.3. W takich przypadkach Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy

Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w następujących przypadkach:

W przypadku umowy o świadczenie usługi, po wykonaniu całości usługi, jeżeli Usługodawca przystąpił do świadczenia za wyraźną uprzednią zgodą Konsumenta, a Konsument przyjmuje do wiadomości, że po spełnieniu całej usługi traci prawo odstąpienia od umowy.
W przypadku produktu lub usługi, na cenę lub opłatę, na którą dostawca usług rynku finansowego nie ma wpływu, zależy to od ewentualnych wahań 14-dniowego okresu odstąpienia.
W przypadku produktu nieprefabrykowanego, który został wyprodukowany przez Usługodawcę na podstawie instrukcji Konsumenta lub na wyraźne życzenie lub w przypadku produktu, który został wyraźnie dostosowany do Użytkownika.
W przypadku produktu, który łatwo się psuje lub który przez krótki czas zachowuje swoją jakość.
W przypadku produktu zapieczętowanego, którego ze względów zdrowotnych lub higienicznych nie można zwrócić po otwarciu po dostarczeniu.
W odniesieniu do produktu, który ze swej natury jest nierozłącznie mieszany z innym towarem po dostawie.
W przypadku napoju alkoholowego, którego rzeczywista wartość uzależniona jest od wahań rynkowych niezależnych od Usługodawcy, a cena której cena została ustalona przez strony przy zawarciu umowy sprzedaży, z tym że umowa zostanie zrealizowana dopiero po trzydziestym dniu.
W przypadku umowy handlowej, w której Usługodawca odwiedza Użytkownika na wyraźne żądanie Konsumenta w celu wykonania pilnej naprawy lub konserwacji.
W zakresie sprzedaży i zakupu zapieczętowanego opakowania audio lub wideo oraz kopii oprogramowania komputerowego, jeżeli Konsument otworzył opakowanie po dostarczeniu.
W przypadku gazet, magazynów i czasopism, z wyłączeniem umów o prenumeratę.
W przypadku zamówień udzielanych w drodze aukcji publicznej.
W przypadku umowy o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, transportu, najmu samochodów, usług gastronomicznych lub rekreacyjnych innych niż lokal mieszkalny, jeżeli zostały określone w umowie termin wykonania lub terminy określone w umowie.
W odniesieniu do treści danych cyfrowych przekazanych na nośnikach niematerialnych, jeżeli Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną uprzednią zgodą Konsumenta, a Konsument oświadczył jednocześnie, że po rozpoczęciu świadczenia traci prawo odstąpienia od umowy.
Gwarancja

8.1. Gwarancja na materiały eksploatacyjne

W przypadku nienależytego wykonania przez Usługodawcę, Użytkownik może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi za dostawy na rzecz firmy zgodnie z przepisami ustawy V z 2013 roku Kodeks cywilny („ Kodeks cywilny ”).

W przypadku umowy konsumenckiej Użytkownik będący Konsumentem może dochodzić swoich roszczeń z tytułu rękojmi w przypadku wadliwego wykonania w terminie dwóch lat od daty otrzymania. Po dwuletnim okresie przedawnienia Użytkownik nie może już dochodzić swoich uprawnień gwarancyjnych. Jeżeli przedmiotem umowy między konsumentem a przedsiębiorcą jest rzecz używana, przedawnienie wynosi rok.

W przypadku umowy z osobą niebędącą Konsumentem, Użytkownik może dochodzić swoich roszczeń z tytułu rękojmi w terminie jednego roku od daty otrzymania od daty otrzymania.

Użytkownik może według własnego uznania skorzystać z następujących roszczeń gwarancyjnych:

Możesz zażądać naprawy lub wymiany, chyba że spełnienie żądanego przez Klienta zapotrzebowania jest niemożliwe lub wiązałoby się to z nieproporcjonalnym dodatkowym kosztem dla firmy w porównaniu z realizacją innego żądania.
Jeżeli naprawa lub wymiana nie mogła być zażądana przez Użytkownika (ponieważ nie została podjęta lub zrealizowana przez Usługodawcę), Użytkownik może zażądać proporcjonalnego dostarczenia wynagrodzenia lub usterka może zostać naprawiona lub w inny sposób naprawiona przez Użytkownika lub – w ostatecznym przypadku – może również odstąpić od umowy. Nie ma miejsca na wypłatę z powodu drobnego błędu.

Użytkownik może przenieść wybrane przez siebie uprawnienie z rękojmi na inne, jednakże koszty spowodowane przeniesieniem ponosi Użytkownik, chyba że było to uzasadnione lub Usługodawca podał ku temu przyczynę.

Użytkownik jest zobowiązany zgłosić błąd niezwłocznie po jego wykryciu. Błąd wykryty przez Konsumenta uważa się za zgłoszony niezwłocznie, jeżeli zostanie zgłoszony w ciągu dwóch (2) miesięcy od wykrycia błędu. Za szkody wynikające z opóźnienia w komunikacji odpowiada Użytkownik.

Użytkownik może dochodzić swoich roszczeń z tytułu gwarancji dostaw bezpośrednio od firmy.

W ciągu sześciu miesięcy od dostawy (tj. Dostawy, odbioru), w przypadku stwierdzenia wady przez Konsumenta, domniemywa się, że wada istniała już w momencie wykonania, chyba że domniemanie to jest niezgodne z charakterem wady lub charakterem produktu. Usługodawca jest zwolniony z rękojmi tylko wtedy, gdy obali to domniemanie, tj. Udowodni, że wada produktu wystąpiła po dostarczeniu do Użytkownika. Na tej podstawie Usługodawca nie jest zobowiązany do wyrażenia sprzeciwu Użytkownika, jeżeli należycie udowodni, że przyczyną błędu jest niewłaściwe użytkowanie produktu. Jednak po sześciu miesiącach od wykonania, ciężar dowodu zostaje odwrócony, tj. W przypadku sporu Konsument musi udowodnić, że wada istniała już w momencie świadczenia.

8.2. Gwarancja

Gwarancja na produkt może powstać tylko w przypadku wystąpienia wady rzeczy ruchomej (produktu). W takim przypadku Użytkownik kwalifikuje się jako Konsument – według własnego wyboru – zgodnie z 7.1. może dochodzić prawa lub roszczenia gwarancyjnego produktu określonego w

W ramach roszczenia gwarancyjnego na produkt Użytkownik może żądać jedynie naprawy lub wymiany wadliwego produktu.

Produkt uważa się za wadliwy, jeżeli nie spełnia wymagań jakościowych obowiązujących w momencie wprowadzenia do obrotu lub jeżeli nie posiada właściwości określonych przez producenta.

Użytkownik może zgłosić roszczenie z tytułu gwarancji na produkt w ciągu dwóch (2) lat od wprowadzenia produktu do obrotu przez producenta. Po upływie tego terminu utraci to uprawnienie.

Użytkownik może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi wyłącznie wobec producenta lub dystrybutora ruchomości.

W przypadku reklamacji produktu Użytkownik musi udowodnić wadę produktu.

Producent (dystrybutor) jest zwolniony ze swoich zobowiązań gwarancyjnych tylko wtedy, gdy może udowodnić, że:

produkt nie został wyprodukowany ani wprowadzony do obrotu w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej lub
wada nie była rozpoznawalna w świetle wiedzy naukowej i technicznej w momencie wprowadzenia do obrotu lub
wada produktu wynika ze stosowania ustawodawstwa lub obowiązkowych przepisów urzędowych.

Wystarczy, że producent (dystrybutor) udowodni jedną z powyższych przyczyn zwolnienia.

Ze względu na tę samą wadę, gwarancja na dostawy i roszczenie gwarancyjne na produkt nie mogą być egzekwowane jednocześnie, równolegle. Jednakże w przypadku skutecznego dochodzenia roszczenia gwarancyjnego na produkt, Użytkownik może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji od producenta na wymieniony produkt lub naprawioną część.

8.3. Gwarancja

151/2003 w sprawie obowiązkowej gwarancji na niektóre trwałe dobra konsumpcyjne w połączeniu z obowiązkową gwarancją na niektóre trwałe dobra konsumpcyjne. (IX. 22.) zawiera przepisy. Zakres (rzeczowy) dekretu dotyczy wyłącznie produktów sprzedawanych w ramach nowej umowy konsumenckiej zawartej na terytorium Węgier i wymienionych w załączniku do dekretu.

Usługodawca wyda Konsumentowi kartę gwarancyjną na Produkty, na które nałożony jest obowiązek gwarancyjny.

Obowiązkowa gwarancja na trwałe dobra konsumpcyjne wymienione w załączniku do rozporządzenia rządowego może trwać od 1 do 3 lat, w zależności od ceny zakupu produktu, począwszy od dnia wydania produktu Konsumentowi lub w przypadku oddania go do użytku przez Usługodawcę lub jego przedstawiciela.

Firma jest zwolniona z rękojmi tylko wtedy, gdy udowodni, że przyczyna wady powstała po wykonaniu.

Ze względu na ten sam błąd Użytkownik nie może jednocześnie dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji lub roszczenia z tytułu rękojmi i gwarancji na produkt, w przeciwnym razie nie będzie mógł wykonywać uprawnień wynikających z gwarancji zgodnie z punktem 7.1. i 7.2. niezależnie od praw określonych w pkt.

8.4. Dochodzenie roszczeń gwarancyjnych

Użytkownik może dochodzić swoich roszczeń gwarancyjnych pod następującymi adresami:

Nazwa:                                  TD Project Media Kft.

Adres do korespondencji:          1182 Budapest, Zaláta utca 5.

Adres e-mail:                    info@puzzies.pl

Opcje egzekwowania prawa

9.1. Miejsce, czas i sposób rozpatrzenia reklamacji

Użytkownik może zgłaszać zastrzeżenia związane z produktem lub działalnością Usługodawcy pod następującymi danymi kontaktowymi:

Nazwa:                                  TD Project Media Kft.

Adres do korespondencji:          1182 Budapest, Zaláta utca 5.

Adres e-mail:                    info@puzzies.pl

Usługodawca, o ile to możliwe, niezwłocznie usunie ustną reklamację. W przypadku braku możliwości niezwłocznego rozpatrzenia reklamacji ustnej ze względu na charakter reklamacji lub braku zgody Użytkownika na załatwienie reklamacji Usługodawca przechowuje protokół reklamacyjny – wraz z merytoryczną odpowiedzią na reklamację przez okres pięciu lat.

Usługodawca zobowiązany jest do przekazania kopii protokołu Użytkownikowi na miejscu w przypadku ustnej reklamacji zgłoszonej osobiście (w siedzibie firmy) lub, gdy nie jest to możliwe, do postępowania zgodnie z zasadami pisemnej reklamacji opisanymi poniżej.

W przypadku ustnej reklamacji przekazanej telefonicznie lub za pomocą innej usługi komunikacji elektronicznej, Usługodawca przesyła kopię protokołu do Użytkownika najpóźniej w tym samym czasie, co merytoryczna odpowiedź.

We wszystkich innych przypadkach Usługodawca postępuje zgodnie z zasadami obowiązującymi przy reklamacji pisemnej.

Usługodawca nadaje reklamacji zarejestrowanej telefonicznie lub innym środkiem komunikacji unikalny identyfikator, co ułatwia późniejsze jej odzyskanie.

Usługodawca ustosunkuje się do otrzymanej reklamacji na piśmie w ciągu 30 dni. Środek oznacza dostawę pocztą w rozumieniu niniejszej umowy.

W przypadku odrzucenia reklamacji Usługodawca poinformuje Użytkownika o przyczynie odrzucenia.

9.2. Inne opcje egzekwowania

W przypadku braku rozstrzygnięcia sporu konsumenckiego pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem w toku negocjacji z Usługodawcą, Użytkownikowi przysługują następujące możliwości dochodzenia roszczeń prawnych:

Skargi organów ochrony konsumentów ,

Zadania Urzędu Ochrony Konsumentów, w tym badanie reklamacji konsumentów, wykonują właściwe miejscowo urzędy skarbowe.

Konsumenci mogą wybrać właściwe terytorialnie urzędy za pomocą poniższego linku, który zawiera również wszystkie dane kontaktowe właściwego urzędu.

https://www.kormanyhivatal.hu/hu

Konsumentowi przysługuje również prawo do złożenia reklamacji drogą elektroniczną w następujący sposób:

https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/panasz

Proces tworzenia komisji arbitrażowej ,

Konsumenci mogą skorzystać z budapesztańskiej komisji pojednawczej znajdującej się obok budapeszteńskiej Izby Przemysłowo-Handlowej w Budapeszcie .

Łączność

Adres: 1016 Budapeszt, Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131

Faks: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Więcej informacji na temat prac komisji pojednawczych i procedury można znaleźć na poniższej stronie internetowej.

http://www.bekeltetes.hu

Internetowe rozstrzyganie sporów w Unii Europejskiej,

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 w sprawie internetowego rozstrzygania sporów konsumenckich Komisja utworzyła platformę internetowego rozstrzygania sporów, z której konsumenci w każdym państwie członkowskim mogą składać skargi.

Platforma utworzona przez Komisję jest dostępna pod adresem:            http://ec.europa.eu/odr

Wszczęcie postępowania sądowego .
Inny

10.1. GTC, modyfikacja ceny

Usługodawca może zmienić niniejsze OWH, ceny produktów sprzedawanych w Serwisie oraz inne wskazane ceny w każdym czasie bez mocy wstecznej, zmiana wejdzie w życie po jej opublikowaniu na stronie internetowej i będzie miała zastosowanie do transakcji po jej wejściu w życie.

10.2. Ograniczenia techniczne

Zakup w serwisie internetowym zakłada, że ​​Użytkownik jest świadomy i akceptuje możliwości i ograniczenia Internetu, w szczególności w zakresie wydajności technicznej i błędów. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w działaniu sieci Internet, które uniemożliwiają działanie serwisu i dokonanie zakupu.

Data wejścia w życie niniejszych Ogólnych warunków to 01 kwiecień 2023 r

s. Załącznik

Przykładowe oświadczenie o odstąpieniu / wypowiedzeniu

(wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Odbiorca: *

Ja, niżej podpisany, oświadczam, że korzystam z prawa do odstąpienia od umowy / wypowiedzenia w odniesieniu do umowy sprzedaży następujących produktów lub świadczenia następującej usługi: *

Data zawarcia umowy / data odbioru: *

Imię i nazwisko konsumenta (-ów):

Adres konsumenta (-ów):

Podpis konsumenta (-ów): (tylko deklaracja papierowa)

Przestarzały